Électromobility : From the mine to the battery (English version) | Électromobilité : Des mines aux batteries (version Française)

 


ISBN : 978-2363672131

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[TBC]


Summary



Table of contents

 

Acknowledgements. 5



Content. 7

Introduction. 9

1. A new era for the Electric Vehicle. 18

A) Genesis of electromobility. 19

B) The advent of lithium in Electromobility. 31

C) The European mineral challenge of lithium.. 54

2. The EU twin transition in the automotive industry. 74

A) The evolution towards Automobiles 3.0. 76

B) Electromobility in a Cyber Ecosystem.. 94

C) Increased complexity of industrial supplies. 125

3. The transition towards Electromobility through three models. 146

A) China, moving up the industrial value chain. 148

B) United States of America, the nodal approach. 161

C) European Union, hybridization before the changeover. 174

4. Mathematical modelling of the impact of Electric Vehicles on Mineral resources consumption. 205

A) Modelling the interaction of interdependence between mass (weight), battery capacity and range of Electric Vehicles. 205

B) Modelling the impact of increasing the number of electric vehicles on metal resources. (Copper, Alluminum) 214

C) Modelling the influence of hybridization factor on the mass and volume of the drive system.. 219

Conclusion. 224

Glossary. 231

Appendix. 235

Literature. 246



 

ISBN : 978-2363672148

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[À suivre]


Résumé

Sommaire



Remerciements 5

Introduction 8

I) Une nouvelle ère pour le véhicule électrique. 19

A) Genèse de l'électromobilité. 19

B) L'avènement du lithium dans l'électromobilité. 32

C) Le défi minéral européen du lithium.. 56

II) La double transition de l'UE dans l'industrie automobile. 78

A) L'évolution vers l'automobile 3.0. 80

B) L'électromobilité dans un écosystème cybernétique. 100

C) Complexité accrue des fournitures industrielles. 133

III) La transition vers l'électromobilité à travers trois modèles. 155

A) La Chine progresse dans la chaîne de valeur industrielle. 157

B) États-Unis d'Amérique, l'approche nodale. 171

C) Union européenne, l'hybridation avant le basculement. 186

IV) Modélisation mathématique de l'impact des véhicules électriques sur la consommation de ressources minérales. 219

A) Modélisation de l'interaction d'interdépendance entre la masse (poids), la capacité de la batterie et l'autonomie des véhicules électriques. 219

B) Modélisation de l'impact de l'augmentation du nombre de véhicules électriques sur les ressources métalliques. (Cuivre, Aluminium). 228

C) Modélisation de l'influence du facteur d'hybridation sur la masse et le volume du système d'entraînement 233

Conclusion 238

Glossaire 245

Annexe 249

Bibliographie. 261